اگر شما نیز بر اثر استفاده‌ی مکرر از دکلره و رنگ موهایتان دچار خشکی یا به دلیل استفاده از اتو مو و وسایل حرارت دهی به مو دچار سوختگی و آسیب‌ شده است، یک راهکار عالی برای درمان و  تراپی مو با احیا ۱۰۰ درصدی، روش پلکس تراپی مو می‌باشد. این روش با استفاده از محصولات و وسایل مخصوص در کلینیک‌های مراقبت و زیبایی پوست و مو انجام می‌پذیرد و دمیج‌های نظیر کات شدگی، کشسانی، خشکی، سوختگی و غیره را جبران می‌نماید.

ما در این مقاله سعی داریم تا در رابطه با انواع پلکس تراپی مو، ویژگی هرکدام، فواید و همچنین عوارض آن صحبت کنیم. پس اگر شما نیز قصد احیا مو خود را دارید تا پایان این نوشته با تیم فتحی کراتین همراه بمانید. همچنین اگر به دریافت مشاوره نیاز دارید فرم درخواست مشاوره را کامل نمایید.

پلکس تراپی مو چیست؟

پلکس نوعی از مواد تقویت کننده‌ی مو می‌باشد که آسیب‌های ناشی از سوختگی موها که بر اثر استفاده‌ی مکرر از رنگ و دکلره به وجود آمده را جبران می‌نماید و بافت مو را تقویت می‌کند. پلکس تراپی مو نیز روشی برای احیای موی سر می‌باشد که با اضافه کردن مواد دی سولفید به ساقه‌ی مو موجب ضخیم سازی آن می‌شود و به همین دلیل برای موهای تار نازک و شکننده بسیار مناسب می‌باشد. پلکس تراپی مو با ایجاد پیوندهای تازه روی سطح ساقه باعث می‌شود که قسمت‌های آسیب دیده ترمیم شوند.

شما می‌توانید از پلکس در روتین مراقبت‌ از موی خود استفاده کنید. همچنین تعدادی از محصولات پروتئین تراپی و هیدروتراپی شرکت فتحی کراتین دارای مقادیر قابل توجهی پلکس می‌باشند که موجب تقویت و احیای موهای شما می‌شوند.

 

پلکس تراپی چیست؟

 

انواع پلکس تراپی مو

تمامی انواع محصولات مخصوص پلکس تراپی یک کار مشخص را انجام می‌دهند و آن‌ هم تقویت و ضخیم سازی موی سر می‌باشد. اما در بازار برندهای متنوعی وجود دارد که آن‌ها را با نام پلکس تراپی مو به فروش می‌رسانند. همانطور که خودتان نیز می‌دانید محصولات نامرغوب نه تنها دارای ارزش نمي‌باشند بلکه موجب آسیب دیدن موهای شما نیز می‌شود. پس بهتر است همواره از شرکت‌های معتبر محصولات با کیفیت را تهیه نمایید. برای مثال برند اس و اس یا آرپی از جمله نمونه‌های با کیفیت پلکس تراپی مو می‌باشند.

مواد پلکس تراپی مو

پلکس‌ها از موادی تشکیل شده‌اند که باعث حالت دهی بهتر، ضخیم سازی آن و بالا بردن مقاومت و رفع دمیج آن می‌شود. این مواد شامل موارد زیر می‌باشد:

  • آب
  • آمینو پروپیل
  • روغن آرگان
  • عصاره برگ آلوئه‌ورا (نژاد باربادنسیس)
  • روغن جوجوبا
  • پتاسیم سوربات

اجزای تشکیل دهنده‌ی دیگری نیز در محلول پلکس وجود دارد که شما می‌توانید آن‌ها را پشت بسته‌بندی مشاهده نمایید.

 

تاثیز پلکس تراپی بر روی مو

 

پلکس تراپی مو در چه مواقعی انجام می‌شود؟

مواقع مختلفی است که ما را مجاب می‌کند تا به سراغ پلکس تراپی برویم. به طور کلی زمانی که موی سر دچار آسیب دیدگی و سوختگی بر اثر دکلره، رنگ،‌ قرار گرفتن در برابر وسایل حرارتی، عوامل محیطی و … می‌شود می‌توان که برای جبران آسیب دیدگی‌ها و رفع دمیج از پلکس تراپی مو استفاده کرد. همچنین عدم برخورداری از روتین مناسب مراقبت از مو نیز منجر به آسیب دیدگی آن می‌شود و بهتر است که برای رفع آن از پلکس تراپی استفاده نمایید.

مراحل انجام پلکس تراپی مو

  1. مو را به طور کامل شستوشو دهید و با یک حوله تمیز خیسی آن را بگیرید.
  2. مقدار لازم از مواد پلکس را روی موی سر قرار داده و به آرامی آن را ماساژ دهید و بگذارید به مدت ۳۰ تا ۶۰ دقیقه روی سر شما بماند.
  3. موارد مراقبتی بعد از آن را به خوبی انجام دهید. موارد مراقبتی استفاده از شامپو و نرم کننده‌ی مناسب، قیچی کردن اصولی مو و همچنین استفاده از پک‌های مراقبت مو روزانه می‌باشد.

این نکته‌ی حائز اهمیت را همواره در ذهن خود داشته باشید که پلکس تراپی قرار نیست که معجزه کند و با یک بار استفاده قرار نیست که نتایج ۱۰۰‌درصدی آن را مشاهده نمایید. بلکه باید با توجه به آسیب‌های وارد شده به مو در چند مرحله اقدام به پلکس تراپی مو کنید. اگر یک بار اقدام به انجام پلکس تراپی مو کردید می‌بایست که یک هفته فاصله بین آن بی‌اندازید و دوباره اقدام به پلکس تراپی کنید.

فواید پلکس تراپی مو

فواید کلی پلکس تراپی مو نگهداری و مراقبت از آن‌ها در برابر موادی چون رنگ، دکلره و … می‌باشد و همچنین باعث ضخیم سازی و افزایش مقاومت آن می‌شود.

همچنین از دیگر فواید پلکس تراپی مو می‌توان به پیوند سلول‌های پروتئین و کراتین به یکدیگر اشاره کرد. پیوند سلول‌های پروتئین و کراتین که از طریق پلکس تراپی مو انجام می‌پذیرد باعث استحکام مو، رفع شکنندگی، جبران کات شدگی و همینطور حالت دهی بهتر آن می‌شود.

عوارض پلکس تراپی مو

نمی‌توان یک محصول شیمیایی مانند پلکس تراپی با این همه فایده را مشاهده کرد اما برای آن عیب و عوارضی در نظر نگرفت. مانند دیگر محصولات پلکس تراپی مو نیز دارای عوارضی می‌باشد که به شرح زیر هستند:

  • اولین عیب آن را می‌توان به تاخیر انداختن مدت زمان رنگ گیری موها بیان کرد.
  • همچنین استفاده‌ي زیاد از آن خاصیت رنگ پذیری مو را کاهش می‌دهد.
  • به هیچ عنوان این ماده نباید به چشمانتان برخورد داشته باشد چرا که باعث سوزش شدید می‌شود.
  • هزینه‌ی زیاد این روش را نیز می‌توان از جمله عیب‌های آن برشمرد ولی شما می‌توانید خودتان در خانه اقدام به پلکس تراپی مو نمایید.

انجام پلکس تراپی

آموزش پلکس تراپی مو در منزل

پیشنهاد ما همواره این بوده است که برای پلکس تراپی به کلینک‌هایی مراقبت‌های زیبایی مراجعه نمایید اما اگر قصد انجام این کار را در منزل دارید بهتر است که به نکات گفته شده توجه داشته باشید.

  • محلول را با آب جوشیده‌ی سرد شده ترکیب نمایید.
  • موها را شستوشو داده و خشک نمایید.
  • پلکس را با استفاده از اسپری‌های مخصوص روغن به سر بی‌افشانید. بهتر است بدانید که به دلیل غلظت بالای این محلول امکان اسپری آن به وسیله‌ی اسپری‌های معمولی مقدور نمی‌باشد.

هزینه پلکس تراپی مو

هزینه‌ی پلکس تراپی مو اگر در مراکز تخصصی مراقبت‌های زیبایی انجام گیرد بستگی به مرکزی دارد که به آن مراجعه می‌کنید. اما اگر به دنبال قیمت محصولات پلکس تراپی مو می‌باشید بهتر است که به فروشگاه فتحی کراتین سری بزنید و در آن‌ جا همه‌ی محصولات را با ویژگی‌ها و قیمت‌های آن مشاهده نمایید. همچنین می‌توانید جهت خرید بهتر با مشاوران فروش تیم فتحی کراتین تماس حاصل نمایید.

بهترین مواد پلکس تراپی

در صورتی که با خوندن این مقاله تصمیم گرفتید تا برای تراپی موها از روش پلکس تراپی بهره ببرید ولی برای انتخاب مواد مناسب دچار تردید هستید در این بخش ما چند تا از بهترین گزینه ها را به شما معرفی می‌کنیم.

اولاپلکس

محصولات اولاپلکس را میتوان به عنوان عمومی‌ترین نوع از پلکس تراپی‌ها در نظر داشت. این محصول به صورت محلول بوده و قابل ترکیب با رنگ مو، دلکره و مواد کراتین مو است. با ترکیب این محصول با این موارد از بروز مشکلات و آسیب‌هایی نظیر خشکی مو جلوگیری می‌کنید.

برای خرید اولاپلکس وارد صفحه محصول شوید.

 

اولاپلکس

 

 

پلکس کایر

پلکس کایر نیز یکی از محصولات بسیار با کیفیت در بازار ایران می‌باشد. پلکس کایر محصول کشور آمریکا بوده و خاصیت درمانی بسیار قوی دارد؛ این محصول را میتوان برای موهایی که بسیار خشک و شکننده هستند استفاده کرد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر و خرید پلکس کایر اورجینال وارد صفحه محصول شوید.

 

پلکس کایر محصول آمریکا

 

نتیجه گیری

پلکس تراپی مو یکی از روش‌های انقلابی در زمینه‌ی مراقبت‌های زیبایی و به طور اخص احیای مو می‌باشد. این روش که در هالیوود آمریکا توسط بازیگران معروف تایید شد به سرعت به سراسر جهان سرایت پیدا کرد و تیم فتحی کراتین با وارد کردن محصولات مرغوب از برندهای با کیفیت خارجی وظیفه‌ی عرضه‌ی آن را در بازار ایران به عهده گرفته است.

شما می‌توانید با پلکس تراپی همواره از موهایی شاداب، ضخیم و خوش حالت بهره مند شوید. جهت کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین و متخصصین شرکت فتحی کراتین تماس حاصل نمایید.