می‌دانیم که مو‌ تاثیر بسیار زیادی در ظاهر و زیبایی ما دارد و می‌دانیم که به دلیل تغییر شیوه‌ی زندگی، محیط آلوده،‌ عدم تغذیه مناسب برای مو و دیگر موارد مشکلات متعددی چون موخوره، ریزش مو، شکستگی و نازکی بیش از حد برای مو ایجاد می‌شود. شما نیز اگر راه‌های مختلفی را برای تراپی موهایتان انجام داده‌اید و جوابی نگرفته‌اید پیشنهاد می‌کنیم تا این مقاله را تا پایان مطالعه نمایید چرا که ما در فروشگاه فتحی کراتین قصد داریم تا شما را با انواع تراپی مو و دلایل انجام آن آشنا کنیم تا بتوانید متناسب با نوع آسیب درمان را پیدا کنید.

در صورتی که می‌خواهید به سرعت روش مناسب تراپی مو‌های خود را پیدا کنید فرم درخواست مشاوره ما را کامل نمایید.

تراپی مو چیست؟

کلمه تراپی به معنی درمان می‌باشد بدین ترتیب هر اقدامی که در جهت احیا و بازپروری موهایتان انجام دهید به آن تراپی مو می‌گویند. دلایل مختلفی برای آسیب رسیدن به مو ها وجود دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره‌ خواهیم کرد. موارد متعددی برای تراپی مو وجود دارد و برای انجام آن از موادهای مختلفی استفاده می‌کنند ولی باید دقت داشته باشید که با توجه به نوع آسیب وارد شده به مو از مواد مخصوص آن استفاده نمایید. در ضمن اگر دارای ریزش مو ارثی می‌باشید بهتر است که قبل از استفاده از موارد مختلف تراپی مو با کارشناسان تیم فتحی کراتین تماس حاصل فرمایید و از دریافت مشاوره رایگان بهره مند شوید.

 

تراپی مو یعنی چه؟

در چه مواقعی باید اقدام به درمان موهایمان کنیم؟

موارد زیادی وجود دارد که به ما هشدار می‌دهد که نیاز به تراپی مو داریم. این موارد به شرح زیر می‌باشند:

  • خشکی مو: دلایل متعددی برای خشک شدن مو وجود دارد. برای مثال سشوار کشیدن بدون استفاده از روغن مو موجب خشکی مو می‌شود. همچنین دکلره و رنگ کردن مکرر مو نیز باعث می‌شود که مو‌ها دچار خشکی شوند. دلایل وز شدن و حالت نگرفتن موها را در خشکی بیش از حد آن می‌توان یافت که با استفاده از محصولات آبرسان عمقی و تراپی مو به راحتی قابل درمان می‌باشد.
  • نازکی موها: اگر احساس می‌کنید که موهای شما نازک شده و از دوام مناسبی برخوردار نیست می‌بایست که اقدام به تراپی مو کنید. دلیل نازکی مو می‌تواند مربوط به کمبود پروتئین و مواد مغذی دیگر باشد. شرکت فتحی کراتین با عرضه‌ی محصولات با کیفیت به شما در جهت احیا و تراپی مو نازک خود یاری می‌رساند.
  • افزایش منافذ مو: یکی از مواقعی که شما را مجاب به درمان موهایتان می‌کند تخلخل بالا یا افزایش منافذ آن می‌باشد. اگر از موخوره رنج می‌برید و احساس می‌کنید که موهایتان دچار شکستگی زیادی می‌شود دلیل آن می‌تواند افزایش منافذ آن باشد. البته باید در نظر داشته باشید که تخلخل موها طبیعی می‌باشد و حتی ممکن است عدم وجود منافذ کافی در مو باعث آسیب‌های بیشتری به مو شوند.
  • درمان کشسانی مو: شما با یک آزمایش کوچک می‌توانید دریابید که آیا نیاز به تراپی مو دارید یا نه. برای این کار کافی است که یک یا چند تار مو را جدا کرده و آن‌ها را آرام بکشید. اگر موها بعد از کشیده شدن حالت اولیه خود را حفظ نکردند و دچار شکستگی شدند به این معنی است که ‌‌موهایتان حال خوشی ندارند و نیازمند درمان می‌باشند.
  • رفع دمیج مو: از دیگر دلایل تراپی مو می‌توان به دمیج مو اشاره کرد که خود دارای موارد زیادی می‌باشد. برای مثال گره مو یکی از انواع دمیج‌ها می‌باشد یا عدم لختی مو از دیگر آسیب‌ها است. برای رفع این آسیب‌ها و دمیج‌ها شما می‌توانید از انواع تراپی مو با توجه به آسیبی که داریم استفاده نمایید تا همواره موهای شاداب و زیبا داشته باشید.

 

تراپی مو

بهترین روش‌های تراپی مو

برای یافتن بهترین مواد تراپی مو می‌بایست به نوع آسیب وارد شده به آن توجه کرد. چرا که هر مدل آسیبی درمان مخصوص به خود را لازم دارد. برای مثال برای رفع وز و شکنندگی مو‌ها نیازمند پروتئین تراپی مو مخصوص به خود هستند. بهترین روش‌های تراپی مو شامل موارد زیر می‌باشند:

  • هیدروژن تراپی: از هیدروژن تراپی در سالن‌های زیبایی استفاده می‌شود و روند آن به این صورت است که با دستگاه‌های مخصوص هیدروژن تراپی اقدام به آبرسانی به ریشه‌ی موها می‌کند و باعث می‌شود که موهایی شاداب و درخشان داشته باشید.
  • کراتین تراپی: کراتین یکی از عناصر مهم در بافت مو می‌باشد که به دنبال قرار گرفتن در برابر تغییرات آب و هوایی، رنگ و دکلره مکرر و همچنین استفاده از وسایل خشک کننده مو مانند سشوار و … باعث می‌شود که کراتین مو از بین برود و موها دچار آسیب شوند. با استفاده از کراتین تراپی مو می‌توان آسیب‌های وارد شده به مو را جبران کرد اما در انتخاب و خرید کراتین مو باید به نوع مو و درصد اسیب وارد شده به مو دقت کنیم. امروزه شاهد نسل جدید کراتین‌ها هستیم که شما می‌توانید انواع آن در مقاله‌ی کراتین تراپی مطالعه نمایید.
  • پروتئین تراپی: برای درمان موهای آسیب دیده و خشک شده بهترین روش استفاده از پروتین تراپی مو می‌باشد. پروتئین تراپی باعث می‌شود که آب رسانی به موها به خوبی انجام گیرد و همچنین امکان ترکیب با مواد کراتین فرمالدهید دار را دارا می‌باشد البته در این قسمت نیز باید با توجه آسیب دیدگی موها اقدام به ترکیب پروتئین و کراتین کنید. پروتئین تراپی باعث صافی ۱۰۰٪ موها و رفع دمیج و آسیب‌های وارد شده به موها می‌باشد. برای خرید پروتئین مو برزیلی به فروشگاه ما مراجعه کنید.
  • پلکس تراپی: اگر موهایی با درصد‌ آسیب بالایی دارید یکی از بهترین روش‌ها پلکس تراپی می‌باشد. پلکس تراپی موجب می‌شود تا دمیج مو، شکنندگی، کات شدگی و … درمان شود. پلکس تراپی را در سالن‌های زیبایی با استفاده از دستگاه‌ها و مواد مخصوص انجام می‌دهند.

 

روش‌های تراپی مو

 

  • گلد تراپی: یکی از راهکارهایی که باعث درخشندگی و ترمیم هرچه بیشتر موها می‌شود گلدتراپی می‌باشد که در زیردسته‌ی پروتئین تراپی قرار می‌گیرند. این مواد طلایی رنگ موجب می‌شود که درخشندگی و جلا موها بیشتر شود.
  • آرژنین تراپی: یک روش بسیار موثر در مبحث تراپی مو مدل‌ آرژنین آن می‌باشد. این روش باعث می‌شود که تا ۸۰ درصد موهای آسیب دیده ترمیم شوند. آرژنین تراپی برای موهایی که دارای آسیب زیادی هستند نمی‌باشند و بهتر است که برای موهایی با درصد پایین آسیب دیدگی استفاده شوند.
  • اوزون تراپی: کوتیکول مو که پوسته‌ی بیرونی آن می‌باشد، در معرض خطرات زیادی چون آلودگی‌ هوا، خشکی، نرسیدن تغذیه مناسب و بیماری‌ها قرار دارد و همواره دچار آسیب‌های زیادی می‌شود. اوزون تراپی یک روش آب رسان به ساقه مو و کوتیکول آن می‌باشد که باعث می‌شود موهای خوش فرم و شفاف داشته باشید.
  • کلاژن تراپی: کلاژن یکی از عناصر مو می‌باشد که کمبود آن باعث خشکی می‌شود. کلاژن تراپی تزریق و اضافه کردن مقادیر قابل توجهی از کلاژن به مو می‌باشد که باعث تقویت و جلوگیری از خشک شدن بیش از اندازه مو می‌شود. باید توجه داشت برای بهبود نتیجه در فرایند تراپی بهتر است از تجهیزات سالنی حرفه‌ای استفاده نمایید.
  • بوتاکس تراپی: بوتاکس تراپی بر پایه کلاژن می‌باشد و منجر به احیا با درصد بالا می‌شود. مواد مختلفی برای بوتاکس تراپی وجود دارد که با توجه به نوع مو و یا درصد آسیب مو باید برای خرید مواد بوتاکس مو  اقدام کرد. به همین منظور پیشنهاد می‌کنیم تا مقاله‌ی بوتاکس تراپی را مطالعه نمایید.

آموزش تراپی مو در خانه

تراپی در خانه از جمله اقداماتی است که بسیار مرسوم شده است. امروزه به دلیل وجود موارد و محصولات مختلف تراپی مو باعث می‌شود که این کار در خانه نیز به راحتی انجام بپذیرد.برای انجام تراپی در خانه شما ابتدا باید نوع آسیب وارد شده به موهایتان شناسایی کنید و با توجه به آن دست به تراپی مو با استفاده از محصولات مناسب بزنید. از معمول‌ترین روش ها برای درمان خانگی آسیب‌های وارد شده مو می‌توانی به اسپری مو و سرم مو اشاره داشت.

برای تراپی مو در خانه شما نیازمند اطلاعات کافی و محصولات مناسب می‌باشید و بهتر است که برای انجام هرچه بهتر این کار ابتدا با متخصصان این زمینه در شرکت فتحی کراتین تماس حاصل فرمایید. همچنین شما می‌توانید با مطالعه‌ی مقاله‌ی تراپی مو در خانه بیشتر با این روش آشنا شوید و دیگر برای درمان موهایتان به آرایشگاه‌ها مراجعه نکنید. لازم می‌دانیم تا این نکته را دوباره گوشزد کنیم که به دلیل حساسیت بالای تراپی مو بهتر است که از متخصصان در این زمینه کمک بگیرید یا اینکه به اندازه کافی درمورد این کار اطلاعات کسب کنید.

 

تراپی مو در خانه

مراقبت از مو پس از تراپی

بعد از درمان و تراپی مو باید به درستی از مو ها رسیدگی کنیم تا تاثیر مواد از روی مو نرود یا حتی تاثیر این مواد افزایش یابد. اما نگران نباشید رسیدگی به مو پس از تراپی ساده تر از آن است که تصور می‌کنید. از مهم‌ترین موارد رسیدگی استفاده از شامپو‌ مناسب برای شست و شو سر است. بهترین گزینه برای شستو شو مو تراپی شده استفاده از شامپو‌ بدون سولفات است. در کنار این برای تثبیت مواد بر روی مو و همچنین کمک کردن به نرمی و براق بودن مو می‌توان از ماسک بدون سولفات استفاده کرد.

جمع بندی

موهای ما همواره در طول روز در برابر آسیب‌های متعددی قرار می‌گیرند که آلودگی هوا، بیماری‌ها و مصرف داروها، رنگ و دکلره مکرر، خشک شدن بر اثر استفاده از وسایل خشک کننده از جمله این آسیب‌ها می‌باشند. موارد مختلفی نیز وجود دارد که به طور کلی به آن تراپی مو می‌گویند که باعث می‌شود آسیب‌های وارد شده به مو جبران شود و موها دارای درخشندگی و بافت مستحکمی شوند. ما در این مقاله سعی داشتیم تا شما را با انواع آسیب‌های مو و همچنین موارد تراپی آن آشنا کنیم. شما نیز می‌توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان تیم فتحی کراتین تماس حاصل نمایید.