امروزه با گسترش علم و پیدایش روش‌های جدید درمانی و تراپی مو دیگر نباید نگران آسیب دیدگی‌های موهای سر خود باشیم چرا که با استفاده از این روش‌ها که یکی از آن‌ها اوزون تراپی می‌باشد به راحتی می‌توان آسیب‌ها و دمیج‌های مو را برطرف ساخت و همچنین ساختار اصلی آن را تقویت نمود. ما در این مقاله قصد داریم تا از ویژگی‌ها و فواید اوزون تراپی برایتان بگویم و همچنین عوارض آن را بیان کنیم تا بتوانید به بهترین روش برای احیا و درمان موهای خود بپردازید. پس برای درک بهتر و آشنایی بیشتر با این روش تراپی با فروشگاه فتحی کراتین همراه باشید.

اوزون تراپی مو چیست؟

اوزون تراپی یک روش نوین و جدید می‌باشد که به جهت ترمیم و تقویت ساقه‌ی مو انجام می‌گیرد. امروزه به دلیل کارایی بالا و اثربخش این روش جز پرطرفدارترین و کارآمدترین روش‌های ترمیم و احیا مو در سطح جهان به حساب می‌آید.

برای فهم بهتر روش کار اوزون تراپی بهتر است که کمی دقیق‌تر شویم به مفهوم اوزون بپردازیم. همانطور که می‌دانید اوزون(o3) یک گاز آبی رنگ با بوی تند می‌باشد که به شکل یک لایه محافظ در جو زمین قرار دارد و ما را از شر عوارض اشعه ماورا بنفش خورشید حفظ می‌نماید. اما چرایی نام گذاری این روش درمانی به دلیل خواص درمانی اوزون در ترمیم زخم‌ها و رفع دمیج مو می‌باشد.

 

فواید اوزون تراپی

 

فواید اوزون تراپی مو

اکنون که با چیستی اوزون تراپی مو آشنا شدیم بهتر است بدانیم که این روش پرطرفدار و کارآمد چه فوایدی با خود به همراه دارد؟

  • با استفاده از روش اوزون تراپی مو، کف سر شما از شر بیماری‌ها، قارچ‌ها و عفونت‌ها خلاص می‌شود و ریشه‌ی موهای شما را با از بین بردن باکتری‌ها و‌ آلودگی‌های موجود در کف سر تقویت می‌کند.
  • این روش باعث می‌شود که حجم موهای شما افزایش پیدا کند و جلوی ریز‌ش‌های غیر ارثی مو را می‌گیرد و باعث می‌شود که ساقه مو ضخیم‌تر شود.
  • یکی از دلایل افزایش رشد مو و همینطور بالا رفتن کیفیت آن خون رسانی به سطح سر می‌باشد که با استفاده از روش اوزون تراپی این کار به خوبی برای شما انجام می‌پذیرد.
  • با روش اوزون تراپی مو اکسیژن مورد نیاز به سطح سر، ریشه مو و همینطور کوتیکول آن تامین می‌شود و با نابودسازی رادیکال‌های آزاد موجب تقویت بافت مو و بالا رفتن سطح مقاومت آن می‌شود.
  • یکی از معضلاتی که گریبان خیلی‌ها می‌گیرد خشکی پوست سر و شوره زدن آن است که با استفاده از روش اوزون تراپی و افزایش آب رسانی به ریشه و ساقه مو این معضلات برطرف خواهند شد.
  • بر خلاف دیگر روش‌های کم اثر و موقت اوزون تراپی مو ماندگاری و اثرگذاری بالاتری دارد و باعث می‌شود که تا مدت‌ها نیاز به ترمیم موهای خود پیدا نکنید.

دستگاه اوزون تراپی مو چیست؟

برای اوزون تراپی مو از یک دستگاه مخصوص استفاده می‌کنند که مایکرومایست نام دارد. این دستگاه دارای بخش‌های متفاوتی است که هر کدام مربوط به مرحله‌ي خاص خود می‌شود که در ادامه به آن پرداخته‌ایم.

برای خرید مایکرومیست ۱۲ لایت لیز  همراه ما باشید.

دستگاه اوزون تراپی

مراحل اوزون تراپی مو

به طور کلی مراحل اوزون تراپی به سه بخش تقسیم می‌شوند که این سه مرحله به شرح زیر می‌باشد:

  1. بخاردهی: اولین مرحله از فرایند اوزون تراپی مو به بخاردهی به موها اختصاص می‌یابد. دستگاه اوزون تراپی مو دارای یک محفظه می‌باشد که آب در آن بخار می‌شود و ابتدا این محفظه را روی سر شما قرار می‌دهند و باعث افزایش تخلخل و نفوذپذیری ساقه‌ی مو می‌شود. مدت زمان این مرحله بین ۴ تا ۷ دقیقه بسته به حجم موهای شما طول خواهد کشید.
  2. تولید امواج: در مرحله‌ی دوم دستگاه اقدام به تولید امواج فراصوت می‌کند. در این بخش اجزای تشکیل دهنده‌ی آب که اکسیژن و هیدروژن باشند از هم تفکیک شده و تبدیل به ساختار اوزون می‌شوند و طی فرایندی بعد از شکسته شدن مولکول‌های اکسیژن، مجذوب فولیکول مو می‌شوند.
  3. Cooling: در این مرحله که همانطور که از اسمش پیداست، محفظه شروع به سرد شدن می‌کند و در نتیجه فولیکول‌های مو نیز خنک می‌شوند. در این مرحله با بسته شدن منافذ موی سر اکسیژن‌های فعال درون فولیکول و ساقه مو باقی می‌مانند و به عمل آنتی اکسیدانی می‌پردازند و تا مدت‌ زیادی این فرایند را ادامه می‌دهند.

اوزون تراپی مو چند جلسه است؟

برای پاسخ به این سوال بهتر است که با یک متخصص مشورت کنید چرا که تعداد جلسات اوزون تراپی مو بستگی به حجم آسیب دیدگی‌ موهای شما دارد. همچنین میزان پاسخ دهی موهای شما نسبت به درمان و همینطور عکس العمل‌ ‌آن‌ها نیز در تعیین تعداد جلسات اوزون تراپی مو موثر است. شما می‌توانید نتایج درمان‌ را در همان جلسات ابتدایی مشاهده نمایید و به طور معمول بیش از ۳ تا ۴ جلسه به اوزون تراپی نیاز پیدا نخواهید کرد.

عوارض اوزون تراپی مو

اوزون تراپی مو از جمله کم خطرترین و بی ضررترین روش‌های موجود می‌باشد چرا که هیچگونه ماده شیمیایی در طول فرایند آن به سر شما وارد نمی‌شود و از این نظر عوارض خاصی ندارد اما ممکن است در طول استفاده از دستگاه اوزون تراپی مشکلاتی برای شما پیش بیاید که کاملا طبیعی می‌باشند و شما نباید خودتان را نگران آن‌ها کنید چرا که کاملا بی خطر و موقتی می‌باشند. ممکن است در طول استفاده از دستگاه عوارضی برای شما پیش بیاید که به شرح زیر می‌باشند:

  • تنگی نفس
  • سرفه
  • سرگیجه
  • حالت تهوع

لازم می‌دانیم که این نکته را بار دیگر ذکر کنیم که تمامی این عوارض بی خطر و موقتی می‌باشند.

 

اوزون تراپی

 

هزینه دستگاه اوزون تراپی مو

هزینه‌ی اوزون تراپی را بایستی که از کلینیک تخصصی مراقبت از پوست و مویی که به آن مراجعه کرده‌اید بپرسید. اما اگر به دنبال خرید دستگاه اوزون تراپی مو هستید بهتر است که اطلاعاتی در رابطه با آن داشته باشید. برندهای مختلفی از دستگاه مایکرومیست وجود دارد اما مرغوب‌ترین آن‌ها که در بازار موجود است و شرکت فتحی کراتین آن‌ را به بازار عرضه می‌کند برند لیز می‌باشد. که در انواع مختلفی تولید می‌شوند که به شرح زیر می‌باشند:

شما می‌توانید قیمت انواع دستگاه مایکرومیست را از مشاوران فروش تیم فتحی کراتین بخواهید.

نتیجه گیری

اوزون تراپی مو یک روش نوین، کارآمد و کم خطر است که با استفاده از دستگاه مخصوصی به نام مایکرومیست انجام می‌گیرد. شما می‌توانید در کلینیک‌های تخصصی پوست و مو از روش اوزون تراپی مو برخوردار شوید و از فواید آن بهره ببرید. خواص این روش که در طول مقاله به طور کامل توضیح داده شد، اکسیژن رسانی، آب رسانی، افزایش گردش خون و همینطور از بین بردن آلودگی‌ها و باکتری‌ها می‌باشد.

شما می‌توانید انواع دستگاه‌ اوزون تراپی را در شرکت فتحی تراپی بیابید. همچنین می‌توانید با تماس گرفتن از طریق گزینه‌ی تماس درج شده در سایت با مشاورین شرکت ما ارتباط برقرار کنید و از دریافت مشاوره و راهنمایی بهره مند شوید.