می‌دانیم که یکی از اقداماتی که در جهت زیبایی ظاهری می‌توان انجام داد استفاده از رنگ مو می‌باشد. همچنین نکته‌ای که باید در این میان به آن توجه نمایید مراقبت از موهای رنگ شده می‌باشد چرا که به دلیل مواد شیمیایی موجود در محصولات رنگ مو باعث آسیب دیدگی‌هایی چون خشکی و سوختگی شود. متخصصین فروشگاه فتحی کراتین در این مقاله قصد داریم تا بهترین روش‌‌های مراقبت از موهای رنگ شده را برای شما شرح دهیم و به معرفی انواع شامپو، ماسک مو و دیگر محصولات مراقبتی بپردازیم. پس اگر علاوه بر ظاهر به کیفیت موهای خود نیز اهمیت می‌دهید تا پایان این مقاله همراه ما بمانید.

چگونه از موهای رنگ شده مراقبت کنیم؟

همواره به هنگام مراقبت از موهای رنگ شده  بایستی به نوع و جنس موها توجه نمود چرا که هر جنس از مو دارای مراقبت‌‌های خاص به خود می‌باشد.

یکی از آسیب‌های عمده‌ای که ناشی از عدم مراقبت از موهای رنگ شده می‌باشد خشک شدگی مو می‌باشد. محصولات مخصوص رنگ مو به دلیل وجود مواد شیمیایی در آن‌ها موجب می‌شوند که رطوبت و آب داخل کوتیکول مو خشک شود و در نتیجه موی سر دچار سوختگی و گره شود. همچنین به دلیل از بین بردن مواد مغذی موجود در ساقه‌ی مو استفاده از محصولات مراقبتی قبل و بعد از رنگ مو بیسار حائز اهمیت می‌باشد.

 

چگونه از  موهای رنگ شده مراقبت کنیم

 

روش مراقبت از موهای رنگ شده

چنانچه قصد مراقبت از موهای رنگ شده‌ خود را دارید بهتر است که از محصولات مراقبتی چون ماسک مو استفاده نمایید. استفاده از ماسک مو مناسب با جنس موی سر شما کمک شایانی به مراقبت از موهای رنگ شده خواهد کرد. اما بایستی در نظر داشته باشید که استفاده از ماسک مویی که مناسب شما نباشد ممکن است که آسیب‌های وارد شده به مو را بیشتر نیز بکند. در کنار ماسک مو استفاده از روغن مو و سرم مو نیز به حفظ رطوبت مو کمک کرده و از خشک شدن موهای شما جلوگیری می‌کند.

برای اطلاع از انواع ماسک مو و روش‌های استفاده از آن بر روی لینک آن کلیک نمایید.

نکات مهم در رابطه با شستوشو و مراقبت از موهای رنگ شده

اول از هر چیز باید بدانید که موی رنگ شده نیاز به استراحت دارد پس بلافاصله بعد از رنگ موهای خود اقدام به شستن آن‌ها نکنید چرا که این کار باعث می‌شود تا رنگ روی مو از بین برود و همچنین قابلیت رنگ پذیری موها کم شود. توصیه می‌شود به جهت شستوشوی موهای رنگ شده از نکات زیر پی‌روی کنید:

  • استفاده از شامپوهای آبرسان: یکی از نکات مهم در رابطه با مراقبت از موهای رنگ شده استفاده از شامپوهای محافظ می‌باشد. این شامپوهای با تنظیم کردن ph موی سر موجب تقویت آن می‌شوند. همچنین به دلیل خشک شدگی موها پس از رنگ‌ و دکلره مکرر استفاده از شامپوهای آبرسان پیشنهاد می‌شود.
  • استفاده از نرم کننده: نرم کننده‌ها با رسانیدن مقدار قابل توجهی مواد مغذی و ویتامین‌های لازم به مو باعث تقویت آن‌ می‌شود. کوتیکول مو نیازمند پروتئین و ویتامین می‌باشد. به همین دلیل رساندن این مواد مغذی به آن باعث می‌شود که بعد از رنگ موها آسیب‌های وارد شده به آن کمتر شود.
  • استفاده از شامپوهای بدون سولفات: سولفات موجود در بعضی از شامپوها علی رغم پاک کنندگی بالا باعث تضعیف و خشک شدن موها می‌شوند. پس به یاد داشته باشید که استفاده از شامپوهای سولفاته برای مراقبت از موهای رنگ شده بسیار توصیه می‌شود. شما می‌‌توانید برای خرید شامپو فری سولفات از محصولات ما دیدن کنید.

 

مراقبت از موهای رنگ شده چگونه است.

 

روتین مراقبت از موهای رنگ شده

درکنار استفاده از محصولات متنوع مخصوص مراقبت از موهای رنگ شده یک سری باید‌ها و نبایدها نیز وجود دارد که به شرح زیر می‌باشند. شما می‌توانید با رعایت این نکات به مراقبت از موهای رنگ شده‌ خود بپردازید:

  • یکی از مهمترین نکات به هنگام شستوشوی موی رنگ شده از استفاده از آب خنک می‌باشد. و حتی الامکان از آب داغ استفاده نکنید چرا که موجب بسته شدن کوتیکول ساقه می‌شود و باعث کاهش رنگ پذیری آن می‌شود.
  • از دیگر مراقبت‌های که در رابطه با موهای رنگ شده باید انجام داد کمتر کردن دفعات حمام می‌باشد. موی رنگ شده نیاز زیادی به شستوشوی زیاد ندارد و انجام این کار به مدت ۲ الی ۳ بار در هفته کافی می‌باشد. شستوشوی بیش از حد موی رنگ شده باعث می‌شود که رنگ زودتر از حد معمول از روی موها پاک شود.
  • اگر احساس می‌کنید که موهای شما بعد از رنگ شدن کدر می‌شود بهتر است که از روغن‌های مخصوص استفاده کنید تا براقیت و جلا را به آن‌ها بازگردانید. محصولاتی که می‌توانید در جهت افزایش براقیت موهای خود به کار ببرید شامل اسپری، روغن و لوسیون‌های مخصوص می‌باشد.

نحوه خشک کردن و مراقبت از موهای رنگ شده

یکی از مراقبت‌های مهم در رابطه با موهای رنگ شده نحوه خشک کردن آن می‌باشد. موهای رنگ شده دچار کمی آسیب می‌شوند و استفاده‌ی نادرست از سشوار موجب خشک شدن هرچه بیشتر آن نیز می‌شود.

بهترین روشی که توصیه می‌شود خشک کردن موها به صورت طبیعی و قرار دادن آن‌ها در هوای خشک می‌باشد. اما در فصول سرد سال و زمان‌هایی که فرصت ندارید تا موهایتان را به صورت طبیعی خشک کنید و قصد دارید تا از سشوار یا وسایل حرارتی استفاده کنید بهتر است که حتما از اسپری‌ مو دوفاز و محافظ استفاده نمایید.

دو نکته به هنگام خشک کردن و مراقبت از موهای رنگ شده: ۱- هیچگاه موهای رنگ شده را به صورت سفت و محکم نبندید. ۲- با موهای خیس نخوابید و بگذارید که کامل خشک شوند و بعد به خواب بروید.

چگونه مراقب موهای رنگ شده خود باشیم

مراقبت از موهای رنگ شده در استخر

بعد از رنگ کردن موها اگر قصد دارید تا به استخر بروید می‌بایست که حتما از کلاه مخصوص شنا استفاده کنید  چرا که کلر موجود در آب استخر موجب می‌شود که دمیج به ساقه‌ی مو بیشتر شود. روند مراقبت از موهای رنگ شده در استخر به این صورت می‌باشد که ابتدا به مدت ۴۰ دقیقه موی خود را بشویید. به موهای خود نرم کننده‌ی مناسب با جنس ‌آن را بزنید. صبر کنید تا نرم کننده جذب موها شوند. بعد از اتمام شنا و هنگام خروج از استخر حتما موی خود را با آب تمیز و بدون کلر بشویید.

لایف استایل منظم

داشتن شیوه‌ی منظم مانند خواب کافی، استفاده از مواد غذایی مناسب موجب تقویت آن‌ها خواهد شد. موی سر نیازمند مواد مغذی چون ویتامین (E) ای، سی، زینک و ب۱۲ می‌باشد که با تغدیه مناسب می‌توان این مواد مغذی را به آن رساند. همیشه استفاده از محصولات بهداشتی و مراقبتی توصیه نمی‌شود و گاهی در کنار‌ آن‌ها بهتر است که از میوه‌ها و غذاهای مغذی جهت تغذیه بهتر استفاده نمایید.

روتین مراقبت از موهای رنگ شده

سخن آخر

رنگ کردن مو همواره یکی از راه‌های زیبایی و رسیدگی به ظاهر می‌باشد اما بهتر است بدانید که نکاتی نیز در رابطه با مراقبت از موهای رنگ شده نیز وجود دارد که عمل نکردن به آن‌ها موجب می‌شود تا آسیب‌های جبران ناپذیری به موهای شما وارد شود. اگر می‌خواهید که از موهای زیبا، خوش فرم و با کیفیت برخوردار باشید حتما استفاده از ماسک‌ مو و شامپوهای مخصوص رنگ مو را از یاد نبرید و همچنین به هنگام شستوشو دقت کافی را به عمل آورید.

شما می‌توانید جهت کسب اطلاعات تکمیلی با متخصصین تیم فتحی کراتین تماس حاصل فرمایید و از دریافت مشاوره بهره‌مند شوید.